jump to navigation

Kort med Sticky-back canvas 30 september, 2012

Posted by Tettiz in Designteam, Kortmakeri, Teknik.
Tags:
trackback

Har ni testat Sticky-back canvas nån gång? Det hade inte jag, men jag tänkte att det nog var en produkt som jag skulle ha användning av i mitt pysslande. Mycket riktigt. Jag fick en beställning av en släkting som ville ha ett kort till en jubilar – kortet skulle ha hästtema (islandshästar för att vara exakt), ha med brunt/svart/lila och datum och namn skulle finnas med. Eftersom jag inte äger några stämplar, dies eller liknande som är hästrelaterat, så tog jag fram min bit sticky-back canvas och förde över en bild på en Islandshäst som jag skrivit ut.  Så här blev kortet:

 

Material:

* Beige och brun cardstock

* Sticky-back canvas

* Vit gesso (runt kanterna på motivet)

* Bred pensel

* Distress Ink pad – Walnut Stain

* Ink blending tool

* Minirosor och blad

* KaiserCraft Tiny Alpha Stickers

* Foam thickers i svart

* Självhäftande blingstenar

* Edge Scraper

* Kantstans Martha Stewart – Iron gate (just denna är för närvarande slut, men det går bra att kontakta Anna så kan hon beställa hem)

De mönstrade papprena kommer från mina egna gömmor, men det råder ingen brist på andra mönstrade papper i butiken – kolla här!

Jag hoppas att jag kan inspirera er till att testa nya material och nya tekniker – det känns som att man aldrig blir fullärd i denna hobby – men TUR är väl det!!

Pyssla lugnt!
/ Jeanette – Tettiz