jump to navigation

Kaffefilter? 27 juli, 2010

Posted by Pyssloteket in Teknik.
trackback

Vi har provat att göra rosor utav kaffefilter. Väldigt skoj, lite pillrigt och lite kladdigt:)
Martha Stewart har haft en gäst som visar hur man gör rosor utav kaffefilter, här är en länk till instruktionsvideon.

Man klipper ut kronblad och blad till stjälken från kaffefilter, det finnas mallar på Marthas sida, tejpar fast alltihop  med floratejp på en grillpinne och färglägger. Vi använde hobby/akrylfärg utspädd med vatten. Det tar en stund innan de torkar…

Så här blev våra första rosor, jag måste ju säga att jag är nöjd 🙂

Sen, när vi ändå var igång med kaffefilterna, provade vi en annan slags blomma.
Den här kommer jag inte ihåg var jag såg… Jag tyckte det såg fränt ut och tänkte: Det där ska jag prova

Och så här blev det:

Det ”fluffiga” är kaffefilter som är sprayat med Distress färger och Perfect Pearl, och likaså de gröna bladen är filter som är målade (med samma akrylfärgsblandning som till rosorna) en är det papperblommor från Kaiser som sitter i mitten.

//Anna

