jump to navigation

Grattiskort i kärlekens tecken 6 augusti, 2010

Posted by Nina in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Här har jag gjort ett kort i rosa toner. Det är ett sk ”Concertinakort” som jag modifierat genom att tejpa första fliken så att jag kan stoppa ner en etikett där. Den här har jag vikt fyra gånger så att bredden blir 3 inches. Det går att vika den tre gånger också så att bredden blir 4 inches. Fast vid valet av det senare skulle jag inte limma första sidan. Av ett helt mönstrat ark kan du göra två Concertinakort eller använda ena halvan till dekorationer och etiketter (tags).

Etiketten har jag ”distressat”, dvs färgat in med Tim Holtz Distress Ink. Sedan har jag ritat dit symaskinsstygn. Blommor och band är fastsatta med glue dots. Jag använder mest dubbelhäftad tejp och glue dots. Limburkarna och jag är inte särskilt bra vänner. Tycker att det blir för mycket och kladdar. Kanske dags att gå en limkurs…?

Grattis har jag skrivit själv med en tunn svart penna. Gjorde ett hål i hjärtat (utklippt ur ett av de mönstrade arken) och satte fast bjällrorna i en liten ring. Pilen är också utklippt från samma ark. Det går ofta att få till fina dekorationer med detaljer från de mönstrade arken. Titta på det du skall använda innan du börjar klippa. Kanske du skall välja den andra halvan istället?

Materiallista:    

Designark: Making Memories serie Love struck

Blommor: Rosorpappersblommor (Kaiser)                                                                                 

Band: Organzaband i rosa och blått

Etikett (tag): Målad med distress ink (barn door och pumice stone)                                                                                                 

Övrigt: Bjällror, glitterlim

