jump to navigation

Gratulerar x 2 13 augusti, 2010

Posted by Nina in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Pyssloteket har fått in underbara designark från 7 Gypsies. Här visar jag två varianter på enkla kort.

Det första kortet (ovan) är 6′ x 6′ och dubbelt. Denna variant brukar man använda för att ta tillvara på spillbitar men det går ju också bra att göra mönster med vackra papper. Jag har klippt ut bitar som är 1,4′ x 1,4′. Alla bitarna är chalkade med brun distress ink. Klisterbokstäverna är också chalkade med samma färg. Sedan klippte jag ut ”gångjärn” som jag veckade. De är fastklistrade med glue dots.

Materiallista:

Designark: 7Gypsies Avignon Paper Ecriture och Orchestra

Band: Spets (och mer spets) och prickar

Blommor: Rosor

Övrigt: , Nestabilities Scallop circle, TH Distress Ink Brushed Corduroy, Kaiser bokstäver

Det andra kortet kan man göra både liggande och stående. Det är ett halvt cardstockark. Sedan har jag bigat på 2′ och 8′. Här har jag klistrat fast band under designarken för att kunna ”låsa” kortet när det är klart. Blomman är byggd med Tim Holtz blomdies som jag chalkat med brun distress ink och i mitten har jag klistrat fast en ros. Här har jag häftat fast spetsen i designarket som jag därefter klistrat fast på kortet. Då slipper man se baksidan på häftklmararna inne i kortet. I kortet har jag skurit ut en textruta som jag både chalkat och dekorerat med glitterlim.

Materiallista:

Designark, distress ink, spets och blommor som ovan.

Övrigt: Spellbinders (olika format), glitterlim Cinnamon.

Pyssloteket har många fina Tim Holtz dies hemma. Kika på detta inlägg.

Trevlig helg!

Kommentarer

1. Anna - 15 augusti, 2010

Jättefina kort du har gjort!


Sorry comments are closed for this entry

