jump to navigation

Flätat spill 26 september, 2010

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
Tags:
trackback

Jag tänkte visa ett kort som jag gjort utav spillbitar.
Jag hade några udda bitar utav KaiserCrafts fina serie Utopia som jag inte kunde slänga 🙂

Jag skar dom i remsor på 15mm (med den bästa skärmaskinen från Fiskars), inkade in kanterna med en distressdyna , flätade ihop remsorna (ett tips är att fläta från baksidan, eftersom det är svårt att vända på flätan utan att det blir löst någonstans) och när jag hade fått dom som jag ville så satte jag på en bit dubbelhäftande folie
Sedan fick det åka några gånger i Cuttlebugen tillsammans med en Nestabilities från Spellbinders. Anledningen att jag körde det några varv i makinen är att jag var inte riktigt säker på om den ville skära ordentligt när det var så tjockt som två lager papper och ett lager dubbelhäftande folie.
Jag blev nöjd med resultatet och satte min flätcirkel på lite lager på lager med cardstock, satte dit några stora, platta blingdekorationer (som jag säljer i lösvikt i butiken: 15kr/10gram) och en stämpel som kan vara från Inkido? Ett fint organzaband fick också vara med.

Sen var det ju insidan, där använde jag upp de mindre bitarna som blev över när jag byggde mitt kort, även baksidan fick en cirkel:

Och nu var det ena utav mina två spillpapprer slut. Så nu var det bara det andra kvar…
Det blev en tvilling till det förra kortet med ungefär likadan insida och baksida men minus flätningen:

Och ett enkelt Tack-kort: 

Sen var pappret slut på riktigt 🙂

//Anna

Kommentarer

1. Marianne - 27 september, 2010

Jättesnyggt. Tack,ett till tips på vad jag kan göra av alla spillbitar.

2. Camilla - 27 september, 2010

Jätteläckra kort!! Håller med spillbitar finns det ju ”en del”.

Kram


Sorry comments are closed for this entry

