jump to navigation

Up the Irons! 1 oktober, 2010

Posted by Pyssloteket in Layout, Scrapbooking, Teknik.
Tags:
trackback

Jag ville göra en LO men eftersom jag inte är så flitig med kameran och när det väl tas kort så blir det inte scrapvänliga foton, så jag bestämde mej för att leta fram några (promotion)bilder på bästa gruppen: Iron Maiden.

Jag valde ett pr-foto för deras nya cd: The Final Frontier som jag scrappade och eftersom Iron Maiden släppte biljetter till Ullevi igår så passar det ju bra att visa upp mitt hårdrocksalster idag.

Jag hittade inget tillräckligt tufft bakgrundspapper så jag gjorde ett eget 😀


Man kommer väldigt långt med Heidi Swapps Mega Masks, Distress Ink, Ink Blending ToolPerfect Pearl, Mini-Mister, Inkadinkado-stämplar.

Jag har använt både själva maskerna och hålen i maskarket för att göra stjärnorna, jag använde olika blåa nyanser (och en svart) på dynorna. Jag har gjort en utav stjärnorna med blå Perfect Pearl (och dynan Clear Perfect Medium) och några har jag gjort med blå Perfect Pearl och dynan Black Perfect Medium sedan har jag stämplat med en Inkadinkado-stämpel som heter Dot Flourishes.

Jag sprayade hela pappret med den ”vita” Perfect Pearl som heter Perfect Pearl, det syns lite dåligt men det ger ett fint skimmer till hela härligheten.

Det här var min femte layout någonsin och det var superkul 😀
Jag tycker att det var himla roligt att göra sin egen bakgrund, det kan jag varmt rekommendera.
Jag önskar er alla en trevlig helg !
//Anna

Kommentarer

1. SkärvikNina - 1 oktober, 2010

Suuuuupersnygg!

2. Maiden - 3 oktober, 2010

Underbar!!! 😀
Å jepp – Iron Maiden är världens bästa band!!
Gissa vem som har biljetter till konserten på Ullevi 2011!? 😉

3. Camilla - 3 oktober, 2010

SNYGGT!!!!!! Kerstin Min Peter har 😉

Kram

4. maxell - 18 oktober, 2010

Men vad skådar mitt öga. En helt underbar layout med ett kanonband. Så underbart färgval. Det gillar jag skarpt. Läckert helt enkelt. 🙂

5. 80-tals idol « Pysslotekets Inspirationsblogg - 19 oktober, 2010

[…] När jag gjorde min Maiden-LO: […]


Sorry comments are closed for this entry

