jump to navigation

Ljuskort med te =) 6 oktober, 2010

Posted by Camilla in Designteam, Kortmakeri.
Tags: , , ,
trackback

Är vad det bjuds på idag… Liiite segtuggat kanske men väldigt roligt att göra!

Har hittat en beskrivning på det här kortet någonstans men vart??

Nåväl hittar ni det kan ni ju hojta! O har ni gjort såna kort så visa gärna. Lämna en kommentar med en länk till ert kort så kikar jag sen!

Jag såg nu när jag äntligen tagit kort att jag lyckats trycka på en av paperpen pärlorna…. SÅKLART!! =(

Jag kommer garanterat göra fler såna här kort för dom är så roliga att göra och framförallt roliga att få.

Material lista:

Grön och beige Cardstock 

Papper – Karen foster – Vintage Christmas – Vintage Letters

               – Pysselgumman – Väntan på tomten – Tomtefabriken (finns enstaka ex kvar i den fysiska butiken)

Men resten av Pysselgummans papper finns i webshopen under kategorin huller om buller . Underbara papper allihop.

Band – Satin – guld finns i den fysiska butiken. I webshoppen finns dock en hel del andra jättefina band!

dekorationer:

Blommor – Kaiser – olika storlekar

Till bling har jag använt dom nya paper pen som man gör egna pärlor med. Dom är så otroligt lätt använda och pärlorna blir lätt runda och fina!  Tänk dock på att låta alstrena torka innan ni tar i dom……..

Paper pen – Opal och Valnöt

Ha det så bra!

~Kram Camilla~

Kommentarer

1. Carola - 6 oktober, 2010

Åh läckert! Måste provas!

2. Miaa - 6 oktober, 2010

Underbart fint ljuskort! Riktigt höstmys!
MVH Miaa

3. Sara/Jämtlandstös - 6 oktober, 2010

vilket fint! den vill ja se en beskrivning på!

/Sara/ Jämtlandstös

4. Maya (miffot på SS) - 6 oktober, 2010

Oh, så fint! Och nu fick jag en superidé när jag ser ditt kort! Tänk om man skulle göra den fliken som är under ”locket” (som du har gjort juldikten på) till ett löstagbart bokmärke så blir det myspys med te, ljus och en god bok 🙂 *plitar ner i idéboken*

Tack för inspirationen!

5. Maiden - 6 oktober, 2010

Superfint, är det inte Cornelia / Raggsocka som har gjort massa såna!?
Kram

6. Cornelia - 6 oktober, 2010

Jo, jag har ju gjort ”några stycken”… beskrivning och mall finns här:

http://pysselskolan.blogspot.com/2009/11/variant-av-teljuskort.html

7. yvve - 7 oktober, 2010

Så fina och vilken bra present så här på hösten.

8. lisa - 9 oktober, 2010

mysigt


Sorry comments are closed for this entry

