jump to navigation

Orientaliska kort 5 november, 2010

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Nu har det smygit ner annorlunda papper i min dt-påse. Då passade jag på att göra ett julkort och ett grattiskort. Min dt-kollega Maiden har tidigare efterfrågat flera bilder. Så håll till godo.

Detta kort är gjort med väldigt enkel teknik där jag utnyttjat designarkets dimensioner. Sidenblommorna har parats ihop med krysantemum och sidenrosor. Bakom god julmontaget kan du skönja en genomskinlig punchinella. Jag har lyft upp den delen med 3D-kuddar som jag försöker visa i den tredje bilden. Bandet är fäst under designarket och i det har jag satt fast en bjällra.

Grattiskortet är uppbyggt ungefär på samma sätt men där jag knytit fast blommorna i rosetten.

Materiallista:

Designark: Best Creation (Oriental Totem)

Band: Siden och organza

Blommor: Siden, rosor och krysantemum

Övrigt: Stickers, punchinella och bjällra, nål

Kom ihåg att Pyssloteket är öppet på lördagar. Har du vägarna förbi?

Trevlig helg!

Kommentarer

1. Maiden - 7 november, 2010

Superläckert, det ser nästan embossat ut! Å tack för att du tog flera bilder! 🙂

2. maxell - 7 november, 2010

Va snyggt. Jag är såld på den där färgkombon. 🙂

Å skoj… för jag har samma lika papper i mitt paket. 😉


Sorry comments are closed for this entry

