jump to navigation

Dags att börja dekorera inför jul… 19 november, 2010

Posted by Nina in Altrat, Designteam, Jul, Kortmakeri.
trackback

Nu närmar vi oss jul och Pyssloteket håller på att förbereda sig inför julen. Om du har vägarna förbi den fysiska butiken så kan du se att vi är i full fart med att dekorera fönster och butik.

Här är ett bidrag till juldekorationerna, ett kort och en tändsticksask.

Kortet är av traditionellt format 6 x 6. Jag har använt ett designark som är mönstrat på båda sidorna. Det heter Falling snowflakes från Echo Park Paper Company. Sedan har jag klippt ut god jultexten från ett annat mönstrat ark från Inkido. Det har jag monterat med 3D-kuddar. Jag har även stansat ut lite stjärnor i silverpapper. Det går naturligtvis att använda vilket mönster som helst. ”Man tager hvad man hafver”. Istället för band så har jag virat ett snöre några varv runt kortet. Det tycker jag ser lite lagom slarvigt ut. Samma teknik för tändsticksasken med det enda tillägget att jag har chalkat kanterna med Distress Ink (Brushed Corduroy).

För dessa enkla juldekorationer krävs inte så många ingredienser.

(I skrivandets stund fungerar inte länkarna men kika in på designark så hittar du de mönstrade arken, under punchar och stansar så hittar du många varianter att dekorera med samt under band  så hittar du fina alternativ att skapa ditt personliga julkort)

Trevlig helg!

