jump to navigation

Styrka kraft och mod… 29 november, 2010

Posted by Maiden in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Den här layouten har jag gjort som en liten ”styrke” layout till min son. Jag har i en dold journaling skrivit om att jag hoppas att jag kan ge honom styrka kraft och mod att våga vara sig själv!

Jag har jobbat med papper och bokstäver från Paper Loft (finns massa härliga varianter i den fysiska butiken!) det är så härligt dova färger i dem tycker jag, eller vad tycks:

Dessa underbara vingar i papp (finns i fysiska butiken) har jag först målat med crackle paint ”frayed burlap” och sedan sprayat över en egenblandad perfect pearl blandning. Till sist har jag chalkat både runt vingarna och lite här och där på vingarna! 😀 Även tagen behandlade jag på liknande sett, men utan crackle paint… När tagen var riktigt indränkt i perfect pearl blandningen så knöglade jag ihop den å fönade sedan med embossingfönen innan jag chalkade.

Under fotot på mig och Erik döljer sig journalingen på en tag. Nu syns det ju inte direkt eftersom fotot är framkallat i sepia men Erik har på sig en ”magdansös” klänning i lila å massa paljetter som han sprang runt å dansade i på nyårsafton 09/10. Han hade även glittriga klistermärken till örhängen å tyckte själv att han var så fin! Vilket han såklart var åxå! 😀

Här har det inte sparats på dekorationer! 😉 Fjädrar, blommor, brads, spets, rosor, dekornålar och metallhjärtan i en salig blandning.

På den här bilden syns det bättre att jag gett blommorna en omgång av perfect pearl blandningen samt chalkat dem lite här å där! En del blad har även fått lite 3D-lack över sig!

Bokstäver från Papir Loft och så metallhjärta med 3D-lack.

Kronan är en Tim Holtz mask som jag har gått över med två olika färger av distresser, antique linen och old paper. Jag tycker att det blir extra läckert när det är ett dotted cardstock!

Och så bjuder jag på en sista – stoor bild på dekorationerna! märks det att jag verkligen gillar den här hörnan av layouten!? 😉

Var rädda om er uti i snön å kylan – snart är det sommar igen! 😉

Kram, Maiden

Kommentarer

1. Camilla Millas - 29 november, 2010

Så snygg LO!! Gillar dom lite burriga färgerna du använt dig utav. Killigt ;). Blir han det minsta lik dig så kommer han bli helt perfekt =).

Kraaaam

2. Cathrine Eklund - 29 november, 2010

Fint som alltid när du varit i farten gumman! ♥

Kramis!


Sorry comments are closed for this entry

