jump to navigation

Jul och glögg går hand i hand 1 december, 2010

Posted by Camilla in Designteam, Tags, Teknik.
Tags: , , , ,
trackback

Tycker jag. Och jag har hittat en ny favorit i den stora glögg världen. Chili och choklad… *mums*. Nog om min glögg och till orsaken att jag nämnde den ;).

Det är ju roligt att ge bort sånt man tycker om åxå, så jag har gjort tags att sätta på flaskhalsen. Jag VET att det finns massor av roliga flasketiketter man kan sätta runt halsen utan band men jag gillar band.

På Pyssloteket finns det massor massor av band… Har du vägarna förbi Stockholm så är det verkligen värt att göra en visit på Pyssloteket o välja o vraka bland alla band…

Materiallista:

Cardstock beige, rött och brunt

Brunt organza band med prickar och Beige band med röda ränder finns båda i den fysiska butiken

För att göra tagsen har jag använt Tim Holtz die – tag and bookplates som åxå finns i den fysiska butiken

Stora fina tags blir det.

Stämpeln med snöstjärnorna  jag har till bakgrund är en Tim Holtz stämpel ur mina egna gömmor, men i den fysiska butiken finns det ett helt set med vackra snöstjärnor

På den ena tagen har jag använt en stämpel från ett av de fina julsetten med silikonstämplarna från Viva Decor. Istället för ett stort stämpelmotiv har jag använt en jättefin vintage stickersbild med två änglar

Den andra tagen har den underbara pepparkaksstämpeln från Inkido. Alla stämplarna finns i den fysiska butiken. Där finns även en hel del nya stämplar, bland annat en hel del från Viva Decor.

Snöstjärnorna är utstansade med Martha Stewart stans Artic, finns i den fysiska butiken. Som många andra från Martha Stewart.

I snöstjärnorna har jag satt två satinhjärtan

För att få den gamla slitna looken har jag använt mig utav inc blending tool och distress inc pad Vintage photo och Walnut stain

Blingat har jag gjort med Viva Decors paper pen i färgerna – copper och moss green

Ha en bra vecka!!

~Kram Camilla~

 

Kommentarer

1. Carola - 2 december, 2010

Tags är aldrig fel 🙂 Gillar Pepparkaksstämpeln!


Sorry comments are closed for this entry

