jump to navigation

Stämplat ljus á la Maiden 13 december, 2010

Posted by Maiden in Altrat, GästInspiratörer.
Tags:
trackback

Jag har sett massa fina ljus runt om i flera bloggar i vår härliga scrapvärld. I förrgår provade jag att göra mitt första ljus och det var verkligen superskoj! Igår gjorde jag ett till och då ett mindre juligt och mer ”á la Maiden”…

Jag har använt Inkadinkados underbara rockstämplar som finns i den fysiska butiken – de är såå otroligt användbara!!  Flera varianter från Inkadinkado hittar du här.

Detta borde jag skriva med väldigt liten stil: jag har satt stämpeln åt fel håll!! Jag har ju stämplat på en näsduk å så tagit det översta lagret å sen värmt med embossingfönen. Men inte tänkte jag på att det spelade ngn roll åt vilket håll jag vände stämpelmotivet… Nu står det ju ”Rock ´n roll” spegelvänt… Ett litet tips från mig till er som jag bjuder på… 😉 Ha ha ha.

Jag passade även på att göra en matchande tändsticksask:

Det blev två olika ”gå-bort-påsar” men tänkt till samma tillfälle. Av enkelt vitt cardstock gjorde jag överdelarna till kanisterpåsarna – ”ryttare” fick jag lära mig att det heter igår! 😀 Både ryttarna och ljuset är dekorerat med filtband och rhinstenar, samt stämplar!

Material:

Stämplar från Inkadinkado

Filtband

Rhinstenar

 Ha en fantastisk vecka! Själv ska jag strax ge mig iväg till sonens dagis för att titta på Luciatåget och därefter ska jag ut å fixa de sista julklapparna! 🙂

Kram, Maiden

Kommentarer

1. Cornelia - 13 december, 2010

100% Maiden! Superfantastiskt megafint!

2. Mikaela - 13 december, 2010

Heltcoolt. konstigt hur effektfullt svart o vitt kan va 🙂

3. maxell - 13 december, 2010

Men… gumman. Har du gjort dem till mig? 🙂

Japps, rocknroll – spelar ingen roll om det är fram eller baklänges med texten. Det är rocknroll å det är hövvesaken!

4. Petra/peu - 14 december, 2010

Oh, sååå snyggt och häftigt!

5. Sara/Jämtlandstös - 14 december, 2010

Jättesnyggt!!!


Sorry comments are closed for this entry

