jump to navigation

Crafters Corner: Annika 14 december, 2010

Posted by Pyssloteket in Crafters Corner, Jul, Kortmakeri, Teknik.
trackback

Har fått några julkort från Annika:

Jag har använr CS i två olika nyanser, ett ljusare till själva kortet och en brun
färg till bakgrunden, den är även riven med min Edge scraper…embossad i
kanterna med Timpans embossing powder ”Vintage photo”.
Tegelväggen är T.H:s torrembossing Texture Fades Bricked, färgad med
Distress Ink ”Vintage photo”. Snögubben kommer från hans ”Seasongs Greetings”
och embossad med Distress embossing powder Vintage photo. Blir en häftig
effekt eftersom den inte blir så glansig utan lite sträv.
Kantstans, ”Snow Flurries” från samma underbara man, lite infärgad och embossad och stämpeltryck från
någon annan…….
Snöflingorna kommer från, ni vet vem, dies ”Winter Wonder”.
Jag har fastnat för denna härliga snögubbe i olika varianter, även en mask ligger
och väntar på att bli testad….
 
Nu när jag ändå är igån visar jag ett kort till……
Ett stafflikort, så himla roliga att göra!
 
Mörkt röd CS till själva kortet, och brunt till att bryta lite med.
Mönstrat papper från ”God Jul” från Maja Design.
Stämpel från Tim Holts (!) och stämplad med hans Disress Ink,
Aged mahogany…en riktig favorit på årets julkollektion.
Dekorerat med kanelstång, prickit band, lite rosor i olika färger,
några utstansade dekorer, och små röda prickar med Gloss Gel och några brads på tomtetavlan.
”God Jul” är Timpans alfabet Carnivale och Upon a Time som  jag sedan satt 3D Crystal Glaze på.
Jag har använt Nellie´s dies som jag stämplat ”God Jul i år igen”
på.
 
Fortsätter med mina kort………/Annika
Kolla in på Annikas blogg för mer inspiration!
//Anna
