jump to navigation

Grattiskort 7 januari, 2011

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
trackback

Jag har gjort grattiskort till några vänner som fyller år, den ena fyllde häromdan och den andra fyller snart, men jag chansar på att visa upp dom här. (Jag hoppas hon inte kollar varje dag)

Min vana trogen så använde jag samma utgångsmaterial till båda korten och hela mönsterpappret gick åt. Det blev till bakgrund, grattis-skyltar, bokstäver och en dekorerad ruta inuti som jag skrivit lite i.

Jag har använt cardstock, båda sidor utav ett designark från BoBunny som heter – Flower Child och är härligt vårigt i färgerna, det kan man behöva i januari:) Rivit upp kanterna på pappret med EdgeScrapern och sedan färgat in kanterna lite med Distresserna och Ink Blending Tool. Jag har fyllt i vissa detaljer av mönstret på pappret med Glossy Accent från Ranger och andra delar har jag fyllt i med bästa genomsynliga glitterpennan från  Sakura som heter Clear Star. Sen har jag stämplat och embossat Grattis på den ena och stansat ut bokstäver att skriva Grattis med på den andra.
När jag skickar mina kort så gör jag alltid det i cellofanpåsar, det finns massor olika storlekar så det finns säkert en som passar dej också. Skriv adressen med en overheadpenna eller en cd-marker, eller om du har ett mörkt papper: klistra en etikett utanpå med namn och adress. Självhäftande frimärken fastnar på cellofanpåsarna utan problem.

//Anna

