jump to navigation

Lekt med perfect pearls! 10 januari, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

 Efter att ha fått en stor dos inspiration från olika videos på Youtube så har jag lekt med Perfect Pearls – såå skoj! 🙂 Jag testade lite olika varianter och resultatet blev tre stycken kort. Jag har ingen särskild i åtanke till korten utan gjorde några ”bra-å-ha-texter”! 🙂

Till det första kortet har jag testat ”torr-teknik” av pefect pearls. Jag har helt enkelt stämplat ett bakgrundsmotiv med en clear embossingdyna och sedan ”målat” med perfect pearls över. Även pappret som jag sedan stansade ut fjärilarna i gjorde jag likadant med. Jag älskar verkligen min Marhta Stewart fjärilsstans!! Det är svårt att fota så att man verkligen ser ordentligt, men det glimmrar härligt! 🙂 

Till nästa kort så ville jag fixera färgen, och valde därför att efter att jag gjort enligt ovan nämnda teknik, helt enkelt hälla clear embossingpulver över hela motivet och värma med embossingfönen! Samma med fjärilarna! 🙂 

Till det tredje kortet så använde jag crackle paint – clear rock candy. Jag målade helt enkelt över hela motivet och lät det torka. Ett tips är att först fästa alla papper och sedan måla – annars har pappret en viss tendens att ”korva” sig… 😉 Fjärilarna fick här ett lager med stickles på sig!

Jag fastnade nog mest för det mellersta kortet – även om jag verkligen älskar crackle paint åxå! Och perfect pearl kommer jag absolut leka med fler gånger, har införskaffat några fler färger och testat lite med ”våta” tekniker åxå – men det får jag visa någon annan gång! 🙂

Kram, Maiden

Material:

Perfect Pearl

Svart embossingpulver

Martha Stewart fjärilsstans – finns i fysiska butken!

Band

Crackle paint – clear rock candy

Som papper har jag använt svart cardstock som kortbas och sedan lite ”spillbitar” av olika gröna papper.

Kommentarer

1. Camilla Millas - 10 januari, 2011

Niiice!!! Måste börja använda mina perfect pearls åxå… Kom hit o lek med mig ;).
Det finns en hel bunt med såna fina i butiken nu…
Cracklepaint rock candy!!! YUMMIE!!!!!!

Kram kram

2. maxell - 10 januari, 2011

Perfect Pearls är en av mina favoriter. Jag som inte är så för glitter vart helsåld på hur användbart det är. Iofs provade jag mest våta tekniker för ja… slabba färg är skoj. 🙂

Gillar att du gjorde tre olika å förklarar hur du gjort.

3. NHL - 13 januari, 2011

Jättehäftigt! Bra inlägg 🙂
Det blev ju så fint i sig själv att man inte behöver en drös med dekos, utan du har låtit pappret tala, väldigt trevligt!

4. Ta mig till havet… och… gör mig till kung! « Pysslotekets Inspirationsblogg - 17 januari, 2011

[…] du se vad mer det går att göra med Perfect Pearls? Spana in Maidens inlägg från i måndags. GillaBli först att gilla denna […]


Sorry comments are closed for this entry

