jump to navigation

Thinking of you 15 januari, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Vintageinspirerat kort för någon som du tänker på, kanske en vän som behöver uppmuntran eller någon person som du vill komma i kontakt med.

Kortet är dubbelt och mäter 6 x 6. I mitten på framsidan har jag gjort en skåra där jag trätt in det det vita pappret. Jag har klistrat på bitar av mönstrade ark och avslutat med en klisterbild. Därefter har jag gjort ett blomsterarrangemang. Personligen tycker jag att det blir mer effektfullt när man sätter ihop blommorna än när man sprider ut dem på kortet. De bruna rosorna har en metalldekoration i botten samt sidenblommor. Det är relativt enkelt att bygga upp egna blommor – som ingen annan har. Jag har avänt klisterbokstäver. Det finns en uppsjö idag och de är relativt billiga och ett bra alternativ till  ”dies”. Jag har dekorerat med glitterlim längs kantenoch det blev lite snölikt. Avslutningsvis har jag använt en bit hjärtband och gjort en rosett av vitt organzaband.

Materiallista:

Designark: KaiserCraft Le Chateau Voliere och Cle

Blommor: Rosor och organzablommor

Band: Sidenhjärtan, Organzaband

Övrigt: Bokstäver, Klistermärken, Metalldekorationer, Stickles (glitterlim)

Trevlig helg!

