jump to navigation

Grattiskort 21 januari, 2011

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
trackback

Jag gör ju gärna två kort på samma gång…
När jag ändå har hittat matchande papper, cardstock, dekorationer, band så blir det ofta två liknande kort.
Här kommer ett par grattiskort jag gjort med julpapper:

Jag använde 2 olika färger på cardstock, ett mönsterpapper från Kaisers `Tis the Season-kollektion.
Distress Ink på kanterna av pappret. Gjorde en skylt (med ram) som jag stämplade ”Grattis” på och sedan embossade med genomsynligt embosspulver.
Dekorationerna består av: fjädrar, band, charm, löv, blommor som jag använde MiniMistern med Perfect Pearl -Copper och halvpärlor gjorda med PaperPen.
Glömde ju att fota inuti där jag gjorde en skylt av vitt på färgad cardstock och la till en spets gjord med Martha Stewart Deep Edge Punch – Doily Lace. Så man kan skriva nåt trevligt i kortet också 🙂

//Anna

Kommentarer

1. maxell - 21 januari, 2011

Aaah nice. Gillar variationen och ändå likheten. Själv är jag usel på att göra så där. Dock kan jag ibland sätta mig och göra ATC på det där sättet. 🙂


Sorry comments are closed for this entry

