jump to navigation

I vänskapens tecken… 23 januari, 2011

Posted by Nina in Designteam, Layout.
Tags:
trackback

Nu börjar vi närma oss Alla Hjärtans Dag. Jag tycker egentligen inte om denna dag då jag tycker att den är kommersiell. Samtidigt är det väl bra att det finns en dag – åtminstone – då vi kan passa på att tänka lite extra på varandra. I Finland kallas Alla Hjärtans Dag för ”Vännens Dag”.

Här har jag gjort en LO – utan foto.

Basen är ett helt vitt och slätt cardstock, egentligen ett sådant som man kan använda för att färglägga motiv. Sedan har jag rivit av kanterna på ett designark och chalkat kanterna. Jag har även dekorerat med glitterlim längs kanterna för att ”piffa” till det. Många designark innehåller fina detaljer som går att klippa ut. Här var det en massa text (tack Tim Holtz!). Hjärtat är utklippt för hand. Om ni kikar extra noga så ser ni att spetsen också har ett hjärtemönster. Från hjärtat utgår även ett hjärtband i vitt. Det vågiga bandet går i gråbeige ton. Det närmaste foto som du kommer på denna layout är det lilla klistermärket. Det går ju att byta ut mot ett minifoto… Blomman är monterad med en organzablomma, metallblomma och slutligen en liten ros. Nyckel är upphängd i ett litet hänge i spetsen.

Material:

Designark: Vivi Gade, Tim Holtz Seasonal stack

Band och spets, kika i kategorin band (obs! finns mycket mer i butiken!!!)

Övrigt: Blommor, övriga dekorationer, stickles

Hoppas att du har en bra vecka framför dig med lite tid för pyssel också.

Vi ses på fredag igen!

Nina

Kommentarer

1. Maiden - 23 januari, 2011

Superduper läckert!!!
Jag tokgillar!!
Kram


Sorry comments are closed for this entry

