jump to navigation

Bara papper… 24 januari, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Layout.
Tags:
trackback

Hej och hallå! 🙂

Denna vecka visar jag ett alster som jag har skapat endast med papper. Alltså, vi scrappare använder såklart alltid papper – men… Jag har inga dekorationer i övrigt! Det är bara papper! Det var riktigt roligt att göra en layout med endast papper och jobba med färg och form för att få fram en snygg design. Jag tycker själv att jag lyckades otroligt bra med färgerna! Fotona är från min och makens resa till Rom 2009, undrar om jag någonsin kommer bli klar med det albumet…

Rubriken är utstansad med alfabetet ”Holiday”.

Jag skrev ut hela journalingen från datorn och direkt på ett cardstock, inte ofta jag gör så men nu var det så mycket text som jag ville ha med så då blev det bäst så tycker jag! Till höger om ”männen i pyjamas” har jag satt lite gul wellpapp – papper det med! 🙂

Från pappret ”Marrakech” från Kaisercraft har jag klippt ut mindre bitar och satt fast på olika ställen på layouten. Färgerna matchar ju helt otroligt bra med männen i pyjamas! 🙂

Material:

Cardstock

Wellpapp

Green at heart från Basic Grey

Marrakech från Kaiser Craft – länk till butikens alla papper från Kaiser Craft

Se, det går ju riktigt bra att skapa utan att ha på massa blommor och bling! 😉 Om du inspireras av layouten och själv skapar med bara papper får du gärna lämna en kommentar här så jag får komma och hälsa på dig! 🙂

Kram, Maiden

Kommentarer

1. Cornelia - 24 januari, 2011

Jättehärlig LO! Färgerna är, som du själv skriver, perfekta!

Och visst är det roligt att ha en massa journaling?! Jag är säker på att iallafall mitt minne kommer att svika mej så småningom och då är det ju toppen att man skrivit ner vad som egentligen händer på bilderna!

Kram!

2. maxell - 30 januari, 2011

Ja färgerna är verkligen perfekta. Å underbara!


Sorry comments are closed for this entry

