jump to navigation

Gäst-DT 3 februari, 2011

Posted by Helén in GästInspiratörer.
trackback

Hej!

 

 

Helén heter jag, är snart 40 år (kan det stämma!?) och jag är helt ny här hos Pyssloteket. Jag fick en förfrågan av Anna om jag ville gästa hos Pyssloteket i några veckor och det var klart att jag ville det! Massor av godis har jag fått hem att skapa med och ni kommer att kunna se mina alster här på bloggen några torsdagar framöver.

Jag har scrappat sedan 2006 och även om annat kommer emellan ibland, så hittar jag alltid tillbaka till denna underbara hobby som ger mig så mycket! Inte bara utlopp för skapandet, utan också härliga vänner, otrolig inspiration och massor av härlig shopping! 🙂

Jag scrappar allt från layouter till kort och altrat, beroende på inspirationen för stunden. Det är också en stor fördel med scrapbooking – det finns alltid något nytt att testa, vare sig det gäller material eller teknik. Den stil där jag känner mig mest hemma ligger någonstans runt vintage/shabby, med mycket distresser, blommor, spets, rivna kanter, masker osv. Jag har lite svårt för att skapa med starka färger, men tycker det är roligt att utmana mig själv emellanåt.

När jag inte scrappar så pluggar jag engelska på heltid. Jag är gift och har 3 barn i olika åldrar, vilket gör att man aldrig har långtråkigt! Jag tycker om att se på film, fotografera, läsa böcker, shoppa, resa… ja, det finns mycket som är roligt här i livet!

Jag hoppas att jag ska kunna inspirera er under min tid här hos Pyssloteket och ser fram emot nästa torsdag då det blir premiär för mina alster! Vi ses!

 

Helén

