jump to navigation

Who is your Valentine? 5 februari, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Egentligen är min bloggdag nästa fredag men då är vi så nära Alla Hjärtans dag att jag ”tjyvbloggar” idag. Här är några varianter på kort till nära och kära.

Det första kortet är ett ”blingit” cardstock i rosa. Kortet är dubbelt och mäter 6 x 6. Jag har använt en av de nyare ”Spellbinders” – Nestabilities Lacey Circles, näst största formatet och chalkat kanterna med distress ink. De fina fjärilarna i metall har jag fäst med dots och dekorerat med bling bling mellan fjärilarna. Pojken och flickan är ett klistermärke där jag klippt längs konturerna. Den fina runda spegeln fäste jag på en cirkel som var något större och sedan klippte jag hack. Metallhjärtat är också fäst med dots. Organzabandet med swirls fäste jag bakom det mönstrade arket. Notdekorationen är en del av ett mönstrat ark där jag chalkat kanterna med distress ink.

Det andra kortet är också dubbelt och 6×6. Jag har klippt ut detaljen till vänster av ett mönstrat ark. Klistrade ett tårtpapper där jag vek in kanterna runt kortändan. Jag tycker att det oftast blir fult när man klipper i tårtpapper då de är rätt sköra. Sedan skar jag till några remsor som jag klistrade mitt på kortet. Dekorerade med lite metallblommor, silverband med svarta kanter och en liten rosa kula.

För det tredje kortet så har jag först klistrat på ett mönstrat ark som är något mindre än 6×6. Därefter har jag dekorerat med lager på lager av mindre bitar. Blommorna är fästa med dots. Det är organzablommor och metallblommor på varann. Sidenbandet är fäst under designarket. Jag tycker att det oftast blir snyggast att gömma bandet eller om det är ett vackert mönster så går det att visa delar av det.

Materiallista

Allt material finns i butiken på Valhallavägen 48 och stora delar hittar du även i webbutiken.

Designark: Echo park (ligger i kategorin huller om buller)

Blommor och blad

Band

Övrigt: Spellbinders, distress ink, dekorationer

Hoppas att du hittade lite inspiration! Kom ihåg dina nära och kära. Ett kort kan betyda så mycket.

Trevlig helg!

