jump to navigation

Napkinfold? 8 februari, 2011

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri, Teknik.
trackback

Jag tror den här vikningen kallades Napkinfold, men är lite osäker på namnet…
Hur som helst så var det en rolig vikning att göra.
Det går åt ett 12×12 cardtock och sen mönsterpapper och vad man nu vill ha att dekorera med.

På den första är själva stommen gjord av cardstock och som dekoration sitter designark Echo Park – Be Mine, gammeldags klistermärke, band på kortet.
På det andra kortet är det cardstock i botten, designark Making Memories – Papier Reviere Sienne (en supersnygg serie dubbelsidiga papper, väldigt användbara), stämplat med swirlstämplar , band och på båda har Spellbinders dies har använts för att stansa ut de runda formerna.

När man väl klurat ut hur man viker och sätter designarken så var det ganska enkelt, så prova du med 🙂

//Anna

Kommentarer

1. Ulla Wikman - 11 mars, 2011

Gillar verkligen denna kortvikning, men var hittar jag instruktioner till den? Har letat och letat men ej lyckats hitta den. Är jätteglad och tacksam om du skickar länk till mig.
Jag tycker att ditt kort är jättefint och blev så inspirerad av det.
Mvh Ulla Wikman

Pyssloteket - 11 mars, 2011

Efter lite letande hittade jag den här:
http://stampartic.blogspot.com/2010/11/folding-card-tutorial.html
Och jag kan tipsa om att det blir både snyggare och lättare om man stansar kanterna. //Anna


Sorry comments are closed for this entry

