jump to navigation

Grattis i rosa 12 februari, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Här kommer ett grattiskort i rosa, kanske till en kille? Här är det mycket Martha Stewart och Tim Holtz…

Kortet är 6 x 6 och sedan har jag använt Martha Stewarts (MS) punch i hörnen. Jag har även stansat ut paket med en annan MS punch och täckt skarven med en grövre spets i beige. Körsbärsblommor och rosor dekorerar det nedre vänstra hörnet över en vit spets. Den vita spetsen avslutas med en notdekoration i glas. Klistermärket är egentligen rektangulärt men jag har klippt längst pojkens konturer. Fjärilen är också en MS och chalkad med distress ink (Brushed Corduroy). Rosetten har jag knutit av en bit organzaband. ”Pistillerna” säljes i storpack, vilket är bra för det går åt några för att det skall ge effekt. Cirkeln i mitten har jag stansat ut och chalkat med distress ink. Därefter har jag använt färdiga bokstäver för att skriva ”Happy Birthday”. Det är bra med färdiga ord också…

Materiallista: Tim Holtz designark, blommor och blad, band och spets, punchar, bokstäver, övriga dekorationer. Om du saknar något i webbutiken, tag kontakt med Pyssloteket. Det finns fler produkter i butiken och Anna tar även emot beställningar.

Jag riskerar att vara tjatig men glöm inte dina nära och kära på måndag på Alla Hjärtans Dag!

Ha en riktigt trevlig fortsättning på helgen!

Nina

