jump to navigation

Parisian Anthology 10 mars, 2011

Posted by Helén in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Hej!

Ja, då var det torsdag igen och min tur att blogga ett nytt alster! Den här gången blir det en LO som jag skapat av helt underbart material från Pyssloteket!

Det underbara papperet kommer från Pink Paislees serie Parisian Anthology, och även om jag har ett gäng såna här hemma så har jag inte kommit mig för att testa dem… Men nu blev det dags och oj, så roligt det var att jobba med! Har använt distress ink, Antique Linen, för att färga in kanterna och stora delar av papperet.

Jag har använt två mönstrade papper bakom fotot, båda med distressade kanter och det understa utstansat med Martha Stewarts underbara stans Vintage Floral (punch around the page) som nyligen dök upp hos Pyssloteket.

En radda blommor har såklart hamnat på sidan, både körsbärsblommor och minirosor, och så några gröna blad. Sen har jag även använt några av dem riktigt läckra fjädrarna som Anna stoppat ner i mitt kit och de ger verkligen en mysig touch till layouten!

Materiallista:

Pink Paislee – Fancy Filigree

Making Memories – Brun Antique Bees Handwriting

Making Memories – Brun Antique Floral Paisley

Fjädrar

Blommor och blad

Stjärna

 

Ha nu en riktigt härlig dag!

/Helén

 

 

 

 

 

