jump to navigation

Gästdesigner Pernilla/nilla_r 12 mars, 2011

Posted by Pernilla in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Hej!

Jag har fått äran att skapa för Pyssloteket under några veckor och tackar för förtroendet.

Och vem är då jag? Jo, Pernilla – på nätet oftast kallad nilla_r, bosatt i ett litet småländskt samhälle med min familj. Jag började med scrapbooking 2004 och har sedan dess hunnit byta stil flera gånger, lärt mig mycket och dessutom funnit nya vänner inom scrapvärlden.

Min stil är oftast mer åt det romantiska hållet. Jag gillar blommor och små detaljer. I perioder gör jag mängder av kort, ibland blir det bara layouter. Jag scrappar de foton som faller mig in eller de berättelser jag vill bevara på något sätt.

Min första layout skapad för Pyssloteket kommer här:

Det blev en ganska otypisk Pernilla-layout. Jag började med att klippa ut detaljer och sedan blev laouten bara till… Texten handlar om hur trötta mina fötter är på att gå omkring i vinterskor och att de vill ut i friheten!

Materiallista:

Papper – KaiserCraft

Band – Satin och organza

Kaiser – små blommor, stora blommor

Rosor

Bling

