jump to navigation

Gäst DT Karin säger hej med en layout 14 mars, 2011

Posted by karinsg in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Hej!

När jag var på Pyssloteket häromsistens så frågade Anna mej om jag inte skulle ta med mej ett DT-kit hem och jag kan säga att hon timade den frågan perfekt,  för just nu är jag inne i ett skaparstim och kände att jag var redo för en utmaning! Jag tackar för förtroendet och hoppas jag ska kunna inspirera!

Karin heter jag, är en 08:a i förskingring som landat i Värmland med man och 3 grabbar. Har alltid varit en skapande, kreativ människa på olika sätt. Mitt scrappande på riktigt började för lite drygt tre år sen med ett morfarsalbum som behövde göras för att berätta hans historia. På den vägen är det och vem vet var det kommer att sluta?…

Mitt första inlägg här blir en layout med ett av mina hjärtan, Arvid!

 

Kan ärligt säga att jag inte brukar dekorera så här mycket i vanliga fall. Ett DT-kit kan tydligen sätta igång kreativiteten… Bakgrundspappret är KaiserCraft Carousel Kanterna är stämplade med  stämpeln Splash från Inkido i vintage photo.

 

 

Biljetten urklippt ur KaiserCraft up, up, and away -sideshow och målad med Distress Rock Candy. Blommorna är stämplade med Inkidostämpel i distressdynan vintage photo. Löven är distressade för att bli mörkare och uppblingade med perfect pearl.

 

 

De här blommorna har jag gjort själv genom att rynka ett band i ena kanten och sen forma en krans som fick vara botten i blomman. Sedan har jag byggt på med olika slags pappersblommor, metalldekoration och slutligen brads (den nedre hade jag i gömmorna). Fjärilsstämpeln kommer från Forma.

 

Stämpel från Inkido fanns tidigare i weshopen.

 

Tack för mej för den här gången!

 

 

 

Kommentarer

1. Maiden - 18 mars, 2011

Hej hej!! 🙂
Superfint alster, snyggt å stämpla på blommorna! Å så gillar jag verkligen de murriga färgerna! 🙂
Kram

2. Karin - 18 mars, 2011

Tack o tack! Jag blir så glad!


Sorry comments are closed for this entry

