jump to navigation

Får jag bjuda på en muffins? 17 mars, 2011

Posted by Helén in Altrat, GästInspiratörer.
trackback

Jag har sett många altrade muffins runt om på nätet, men först nu har jag kommit mig för att skapa en själv. Lite pilligt var det, men kul!

Själva stommen till formen har jag gjort av cardstock och i den har jag limmat fast en styrofoam-kula för att få till själva formen på bakverket. Sedan har jag bigat och vikt mönstrat papper till en muffinsform och limmat på utanpå formen. Sen har jag knutit ett blått satinsnöre runtom. Som frosting längs ner på bakverket har jag rynkat ett satinband. Ovanpå det några lager brun cardstock utstansad med retropunch. Sen ett annat härligt band i velour. Längst upp hopknölat cardstock och ovanpå det ljusblå stickles. Som pricken över i en härligt blå ros!

Vill du också göra en muffins? Det finns säkert massor av bra tutorials på nätet, men jag har använt mig av den här.

Materiallista:

Cardstock

Making Memories – Paper Reverie

Satinsnöre

Velourband

Stickles

Ros

 

Ha nu en riktigt skön helg!

/Helén

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

1. Marianne - 17 mars, 2011

Vilken härlig muffins, ser supergod ut, man skulle verkligen vilja sätta tänderna i den.
/Marianne

2. Maiden - 18 mars, 2011

Men oj vilken god! Jag menar fin!!! 🙂
Kram


Sorry comments are closed for this entry

