jump to navigation

Lady in Brown 18 mars, 2011

Posted by Nina in Decoupage, Designteam.
Tags:
trackback

Pyssloteket har pyssel för alla smaker. Vill du testa på decoupage finns både figurer och askar. Här har jag dekorerat en torso i papiermaché med decoupagepapper och lite annat smått och gott. Det kan ju bli ett annorlunda födelsedagskort eller liknande!!?

Decoupage är rätt enkelt, så länge det är ett platt underlag. En torso är allt annat än platt. Mitt hetaste tips är att klippa små bitar decoupage och limma på varandra. Då blir det mindre skrynkel.

Etiketten har jag klippt ut för fri hand. Det finns en massa fina stansar men om du inte har en kan du lätt få till en fin etikett. Jag har använt olika band och spets för att dekorera och metallblommor i olika former. I hålen på blommorna kan man sätta antingen bling bling eller dekorera med ”flytande” bling bling. Metallvingen har jag dekorerat med hjärtband. Det är egentligen dubbelt men då det var hjärtan på båda sidorna så klippte jag bort mellandelen.

 Materiallista: Kika in bland Förvandla så hittar du olika figurer i papiermaché. Band och spets. Metallvinge. Metallblommor. ”Flytande” bling bling: Paper pen gold.

Trevlig helg!

Kommentarer

1. Maiden - 18 mars, 2011

Helt fantastiskt läcker!! 🙂
Kram


Sorry comments are closed for this entry

