jump to navigation

Grattiskort à la Pernilla 19 mars, 2011

Posted by Pernilla in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Den här veckan har jag gjort ett kort.  I det härliga paketet jag fick från Anna fanns den fina badflickan och den känns så rätt till ett grattiskort:

Jag väljer ofta att göra så kallade ”kluster” på mina kort dvs jag samlar olika dekorationer i en liten hög. Det måste inte alltid vara blommor utan kan vara andra dekorationer också. Här har jag plockat in en liten spegel bland blommor och blad:

I det här klustret har jag  valt att placera ett metallhjärta:

Till sist bara måsta jag få visa en detaljbild på de fina banden som finns i butiken:

Materiallista:

Cardstock

Mönstrade papper – KaiserCraft

Nostalgistickers –  Badflicka

Bokstäver – Cosmo Cricket

Dekorationer – Ram (kanterna strukna med Fluid chalk), rosor, löv, spegelmosaik, hjärta, spets, satinband, organzaband

