jump to navigation

En liten ask å ett litet kort… 21 mars, 2011

Posted by Maiden in Altrat, Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Detta otroligt vackra papper från the Paper Company inspirerade mig att göra en liten ask – å så blev det papper kvar till att göra ett litet kort åxå! 🙂 Cardstock gick det däremot åt lite mer av då jag först skar fel… Det gäller att tänka rätt! 😉

Först asken som är vikt i ett cardstock och sedan klätt med mönstrat papper, visar den här i alla tänkbara vinklar:

Själva stängningen av asken är löst med en magnet.

Och så kortet, å jag måste väl erkänna att jag även här tänkte fel… Det skulle blivit ett 4×4 kort men jag skar å skar å sen skar jag visst lite till så det blidde lite mindre  men det blidde iaf ett kort! 😉

Material:

Cardstock (räcker med ett men för mig gick det åt två… 😉 )

Mönstrat papper från the Paper Company – Grandmas Attic Antique Lace

Metalldekorationer – du hittar massor här och ännu fler i den fysiska butiken

Spets – här finns det spets -och i butiken finns det en hel hylla!!

Blommor – kika in här, eller masa dig iväg till butiken! 🙂

Tack för idag!

Kram, Maiden

Kommentarer

1. Ywonne - 21 mars, 2011

Åhhh, vad fin !!!!

2. stephi - 23 mars, 2011

vilken fin ask du gjort!!


Sorry comments are closed for this entry

