jump to navigation

Love 25 mars, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Här har jag gjort ett kort med lite olika material, både papper, tyg och metall.

Kortet mäter 6 x 6. Basen är brunt cardstock (dubbelt). Jag har målat guldvingen (finns i butiken) med akrylfärg. Därefter har jag stansat ut gångjärnet i canvastyg med klister på baksidan och färgat in det med Distress Ink (Brushed Corduroy). ”Skruvarna” är glitterlim, dvs Stickles. Har klippt ut bokstäverna L-O-V-E ur ett designark (KaiserCraft, Timeless Script). I o:et hängde jag en ring och nyckel (finns massor av dekorationer i ”lösvikt” i butiken). Nätet klistrade jag på direkt på designarket. Jag brukar använda tunn dubbelhäftad tejp för att fästa. Notdetaljen är också utklippt ur ett designark (KaiserCraft, Timeless Sheet Music) och penslat med ett krackeleringsmedium från Ranger. Metallklockan (det finns ett urval av urtavlor i butiken) saknade visare så de ordnade jag med lite papper. I övrigt har jag dekorerat med blommor och blad. En liten detalj är att jag strök ut lite glitterlim längs kanterna, dvs Stickles.

Trevlig helg!

