jump to navigation

Stjärnkort 29 mars, 2011

Posted by Pyssloteket in Kortmakeri.
trackback

Gäst-DT Helén hade gjort ett så fint kort som kallas för stjärnkort, jag föll som en fura och var tvungen att prova att göra ett jag med. (I Heléns blogg finns det en länk till tutorialen som hon använde.)
Jag har en god vän som fyllde 40år i helgen så jag passade på att göra kortet till honom. Det blev lite dämpade färger.

Så här ser det ut uppvikt:

Och så här stängt:

Använde Inkidos Drömmar – Stjärna Beige till själva stjärnan och banderollen, Distress Ink – Pumice Stone för att färga in alla kanter och veck, Heidi Swapps Mega Mask – Stars till insidan, Paper Pen – Silver till pärlpluttarna, blommor, grattis-stämpel.

Tack för inspirationen och tutorialen, Helén!
//Anna

Kommentarer

1. Helén - 30 mars, 2011

Vilket jättefint kort!! Själv hade jag ju också hämtat inspiration nån annanstans 😉


Sorry comments are closed for this entry

