jump to navigation

Fjäderfestivalsinspiration 14 april, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Layout.
Tags:
trackback

Ni har väl inte missat den pågående fjäderfestivalen här hos Pyssloteket!? 🙂 Missa inte chansen att vara med och kamma hem ett superpris; en Tim Holtz heat it embossingfön – embossingfönernas Rolls Royce!! 🙂 Jag tänkte bjuda på lite inspiration idag för å locka er att skapa med fjädrar! Ni har till den 20/4 på er att var med å tävla!

Mina två godingar, det är så himla svårt att komma på rubriker tycker jag! ”Mina fina” skulle jag vilja ha på alla layouter nästan… 😉 Det fick bli en klassiker; Kärlek! Det är så underbart att se kärleken mellan sina barn! 🙂

Här var det fjädrar!! Lila så det sprakar! 😉 Hjärtat som är en metalldekoration har jag fyllt med crackle accent å det blev en himlans läcker detalj tycker jag!

Cardstocket var beige / vitt från början men jag blandade mig en egen liten färgnyans med mist och sprayade över hela pappret men med olika styrkor och mängder! 🙂

Material:

Mönstrade papper från Kaiser Craft

Band och spets  samt dekorationer finns det en uppsjö av i butiken!

Vi tar reglerna en gång till för säkerhets skull:

Gör ett påskrelaterat alster, det kan vara en LO, ett kort, en ask, det kan vara papperspyssel, decoupage, träskrin, pappaskar, påskägg… Precis vad du vill:)

Utseendemässigt är kravet fjädrar.
En av dekorationerna på ditt alster måste vara fjädrar.

Så låt fantasin flöda fritt!

Självklart vill vi ha ett nygjort alster för just den här tävlingen.
Maila in ditt bidrag på tavling@pyssloteket.se

Du får gärna blogga ditt alster när du mailat det till oss, glöm inte att länka till Pyssloteket och den här tävlingen.

Max ett bidrag per person.
Sista dagen att skicka in till den här tävlingen är onsdagen den 20/4, så ni har fram till midnatt på er att maila in bilder på erat pyssel

Hoppas på att få se massa härliga fjädriga bidrag!

Kram, Maiden

Kommentarer

1. Helén - 14 april, 2011

Vilken härlig layout! Färgsprakande! Jättesmart med crackle accent i hjärtat, blev himla snyggt!


Sorry comments are closed for this entry

