jump to navigation

En altrad påse 18 april, 2011

Posted by Helén in Altrat, GästInspiratörer.
trackback

Just nu skapas det massor av påskägg ute i stugorna, men jag har gjort en annan variant att stoppa påskgodiset i. Jag har nämligen altrat en papperspåse.

Jag har hållt mig till bara gula dekorationer, allt för att få den riktiga påskkänslan! Det läckra bandet heter webribbon och blev en perfekt bas för en grupp dekorationer. Eftersom det är just påsk så kändes det ju givet att ha med några fjädrar! De söta blommorna är gula krysantemum och de är ju inte helt olika tussilago, som blommar för fullt just nu. Jag har knutit ihop det hela med lite gult organzaband och som pricken över i, plus en hint om värmen som är på gång, har jag satt en liten söt stråhatt. För att hålla ihop påsen och få något att bära den i har jag vikt ner överkanten, gjort hål med min Crop-A-Dile och trätt i gult satinsnöre.

Det var allt för mig idag. Hoppas att ni haft en riktig mysig helg i det härliga vädret och att ni får en härlig påsk!

/Helén

