jump to navigation

Min kreativa process – glitter & glamour 2 maj, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Layout.
Tags:
trackback

Om det nu skulle vara någon som har missat det så älskar jag utmaningar! 🙂 Min dt-mamma Anna har därför utmanat mig (å resten av teamet) att skapa efter temat ”glitter & glamour”! Å jag måste ju erkänna att det var en utmaning för mig! Jag e ju inte särskilt mycket glitter & glamour liksom… Men skam den som ger sig! Jag tänkte härmed visa hur min kreativa process går till när jag ger mig i kast med en utmaning! 😉

I det här fallet så började jag med att leta efter ett lämpligt fotografi som kändes bra till temat, bara det tog tid kan jag lova… Men till sist så fastnade jag för detta foto på mig, det är från min ”styv”syster Marinas 30 års fest som hade glitter å glamour tema! Jag hade väl mest svart på mig men hade sminkat mig glittrigt å så hade jag massa cerise i både örhängen, armband och halsband! (Nu är ju inte strumpbyxorna med på just denna bild – men de var cerise de åxå!!) Å nä, jag kan visst inte se normal ut på kort… 😉

Nästa steg är att välja papper, i det här fallet valde jag dels ett vitt cardstock å dels det här färgglada pappret från American crafts – det matchade mina lila örhängen, halsband å armband perfekt! 😉

Därefter sprayade jag det vita cardstocket med en silvrig spray. Eftersom jag skulle ha mönstrat papper och även foto så spelade det inte så stor roll hur sprayen hamnade, jag körde loss lite bara:

Därefter skar jag det mönstrade pappret i olika stora pappersremsor och chalkade dem, och sedan lade jag ut dem på pappret – en del med den mönstrade sidan upp och en del med den gröna baksidan upp. Lite flyttande fram och tillbaka för å se hur jag tyckte det blev bäst…

När jag var nöjd med placeringen av pappersremsorna så limmade jag fast dem, och satte sedan fast fotot:

Sedan var det dags för dekorationer och rubrik… När det gällde rubriken så hade jag först lite problem, jag saknade ett ”D”!!

Som tur var så hade jag ett likadant vitt thickers alfabet så då bytte jag ut lite bokstäver här och där för att få en snygg helhet. Å så var det resten av dekorationerna… Jag testade massa olika varianter och lade på en hel del bling i ett av försöken:

Men mycket dekorationer kändes inte rätt just idag… Jag flyttade runt, runt, runt men nää… Layouten fick till och med ligga till sig en dag och jag fortsatte med den dagen efter, så kan jag göra ibland då jag liksom kör fast å inte riktigt vet hur jag ska fortsätta. Till slut så bestämde jag mig för att använda ganska lite dekorationer, och använde bara ett glittrigt band med en blingig ribbon slide och så de svarta vinyl dekorationerna. Resultatet, som känns mycket mera ”jag”, blev så här:

Jag vet inte riktigt om det blev så där jättemycket glitter & glamour… Men betänk då att det är en hårdrockare som skapat layouten! 😉 Å faktum e att det blänker riktigt mycket i verkligheten, bokstäverna, bandet å den sprayade bakgrunden glittrar som sjutton! 🙂

Kram Maiden

Kommentarer

1. Cornelia - 2 maj, 2011

Härligt, Kerstin!
Jag har också svårt för ”glamour”. En mer oglamorös människa än mej är det svårt att hitta. Gummistövlar, raggsockar och ut i skogen… det är ”JAG”, det! *S*

Bra jobbat!

2. Ziro - 2 maj, 2011

Jag tycker det blev en fin tolkning av Glitter och glamour á la Maiden. Kul att se hur du gjorde!

3. stephi - 2 maj, 2011

jättekul att du visade hela tänket… jag tycker den blev fin, inte disco aktigt men sån e ju inte du…å inte jag heller för den delen.

4. yvve - 3 maj, 2011

Härlig, gillar de färgade pappersbitarna.


Sorry comments are closed for this entry

