jump to navigation

Färgglada kort 6 maj, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

 Brr, vad kallt det är! Är det någon annan än jag som längtar efter sommar och värme? Mmm… värme. Färger alstrar värme – åtminstone i fantasin. Här bjuder vi på lite färgglada kort att inspireraras av.

Kort 1:

Jag har blivit inspirerad av ett kort som jag hittade i en fransk scrapbookingtidning i påskas. Jag har även sett kortet förekomma på en del svenska bloggar. I alla fallen har man gjort lådorna och ett klädesplagg till höger.

Kort 2:

Enkelt dubbelt kort. What you see is what you get!

Kort 3:

”Trifold”-vikning i marina tongångar. Det är spännande att blanda färger. Blå + Orange – vem tror på den färgkombinationen? På framsidan har jag skapat en liten ficka med utrymme för en tag. Jag tycker att det skall finnas lite överraskningsmoment när mottagaren får ett kort – en tag att dra fram, en flik att lyfta på, ett band att knyta upp eller liknande.  

Allt material finns på Pyssloteket!

Trevlig helg!

