jump to navigation

Vad är det som gror? 12 maj, 2011

Posted by pysselmalin in GästInspiratörer.
trackback

Hej Malin här, jag ska förhoppningsvis inspirera er lite varannan torsdag ett tag framöver!

Jag fick ett gäng riktigt färgglada papper av Anna och det är normalt inte färger jag själv använder men utmaningen satte fart på fantasin!

Såhär års petar jag ner frön i krukor till höger och vänster. Men jag brukar inte riktigt komma ihåg vad som planterades var alla gånger, vad passar väl bättre än skyltar? Färgerna sticker verkligen ut i krukorna!

Stansade ut själva skylten med lite olika spellbinder dies.

Den gröna ramen är en del av en Tim Holtz die som finns i butiken. Duttade små droppar med Paper Pen längs kanten. Jag tycker dom är mycket lättare att få till snygga droppar med jämfört med Pearl Maker.

Lite söta dekorationer, älskar de små speglarna som kanske också skrämmer bort en och annan fågel! 😉 Blommor av organza som fick en mitt av lite mer Paper Pen.

En till!

Tokgillar ödlan! Har jag otur drar den till sig fåglar!

På den utstansade ramen målade jag på crackle accents, lite punchinella i bakgrunden. Jag var lite klantig och fäste den med dubbelhäftande tejp… då blir det lite kladdigt men det löste jag genom att måla med lite perfect pearls Perfect Gold över tejpen! Blev en läcker glittrande effekt!

Sen en för persiljan. Stämplat bokstäverna med ett privat alfabet och distress forest moss, embossat med clear embossingpulver för att färgen inte ska smetas ut sedan när jag hade på lite Glossy accents. Varje bokstav sitter sedan på en egen 3D-kudde.

Fjärilen är utstansad med Marta Stewarts fjärilspunch! Tror den ska finnas kvar i den fysiska butiken! Den fick ett lager med crackle accents den också. PaperPen pluttar längs kanterna!

Alla papper från Kaisercraft, finns de inte i webbshopen kan du ringa Anna!

NU är det bara att vänta på att allt växer upp som det ska!

Materiallista:

Papper från KaiserCraft

Paper Pen Sunny Yellow och Cobalt Blue

Spellbinder Dies

Diverse dekorationer

–  Crackle Accents och Glossy Accents

Embossingpulver clear

Distress Ink

Perfect Pearls

Punchar från Marta Stewart  De finns inte i webbshopen men det finns massor i butiken!

3D-kuddar

Band och Punchinella

Ha det gott!

/Malin

