jump to navigation

Pirates of the Caribbean 16 maj, 2011

Posted by Maiden in Designteam, Kortmakeri.
trackback

Den fjärde filmen med Johnny Depp som kapten Jack Sparrow i Pirates of the Caribbean har premiär den 18:e maj, jag hoppas på att få tillfälle att se den – jag vet inte när jag var på bio senast… Anna utmanade oss i teamet att skapa efter temat Pirates of the Caribbean och jag skrev helt enkelt ut ett foto från en reklamaffisch å gjorde ett tufft grattiskort! 🙂

Jag har använt core´dinations svart med röd kärna och embossat det i en embossinfolder. Himlans svårt att se på fotot men i verkligheten ser man hur det röda tränger igenom – supersnyggt! 🙂 Jag har satt guldhörn på det svarta och sedan har jag ramat in fotot med massa guldiga halvpärlor! Bling e väl sådant som pirater går igång på!? 😉

Istället för en blomma har jag gjort en egen liten form av dekoration – först är det punchinella, ovanpå den sitter en bit vinyl och så ett band, döskallen som var i silver från början har jag färgat guldig med hjälp av alcoinks och sedan satt fast den på en svart urtavla.

Material:

Core´dinations

Embossingfolder

Grattis etikett på snöre

Punchinella

Halvpärlor i guld

Döskallar, klockdelar, hörn i guld, viny, urtavlorl å massa annat finns i den fysiska butiken.

Ahoy Mates!

Kommentarer

1. Maidens » Blog Archive » Pirates of the Caribbean - 16 maj, 2011

[…] Ett av korten jag gjorde var ett dt-alster till pyssloteket som jag just bloggat i Pysslotekets inspirationsblogg: […]

2. stephi - 16 maj, 2011

väldigt coolt och snyggt!


Sorry comments are closed for this entry

