jump to navigation

Minibok med Crate Paper Emma’s Shoppe 21 maj, 2011

Posted by Tettiz in Altrat, Bind it all, GästInspiratörer.
trackback

Jag har alltid varit en fan av Crate Paper och när Emma’s Shoppe låg framför mig på Pyssloteket kunde jag såklart inte motstå dem. Inte bara papprena, utan också de små söta stickers som hörde till, fick följa med mig hem. Eftersom jag länge har tänkt göra en minibok där jag skriver ner saker som min dotter Kajsa (snart 3,5 år) säger och gör, så blev detta ett perfekt tillfälle! Papprena är så härliga och tillsammans med en drös dekorationer så blev det en bok värdig en färgglad liten tös:


Material jag har använt är papper och stickers (bl.a. tabsen på sista bilden) från Crate Papers serie Emma’s Shoppe, minirosor i olika färger och storlekar, spets, en dekornål med rosa pärlor, alfabetsstickers från My Little Shoebox och KaiserCraft, några pearls och en gul liten söt fjäril. Till kanterna har jag använt Edge scraper och Distress Ink Walnut Stain som jag applicerat med en Ink blending tool – mina favoriter!

Hela boken är bunden med min Bind-it-all och jag har använt en 1″ spiral i silver och pärmarna är faktiskt vanliga glasunderlägg i papp, som jag bara klätt med det mönstrade pappret. 🙂

Nu blir det mer pyssel innan grillen tänds och kvällsmyset börjar!

Ha det härlig lördag!
/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Maiden - 23 maj, 2011

Den är verkligen helt fantastisk – älskar den!! 🙂
Kram


Sorry comments are closed for this entry

