jump to navigation

Ny gäst-DT: Cornelia presenterar sej 22 maj, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer.
Tags:
trackback

Hej på er alla!

Jag har fått det otroligt roliga och ärofyllda uppdraget att ingå som gäst i Pysslotekets DT under en tid framöver. Det känns fantastiskt kul och jag ser verkligen fram emot det här! Och de kit jag fått i min brevlåda, väl genomtänkta, matchande och ihopplockade av Anna, är så inspirerande att jag inte visste var jag skulle börja. Att jag sedan ”lyckades” missa min första bloggdag, som skulle varit i onsdags, det är så pinsamt så man vill inte tro att det är sant… men det är det. Istället får ni en liten presentation av mej här och nu, så kommer mitt första ”riktiga” inlägg så småningom.

Jag heter alltså Cornelia, men en del känner mej även som Raggsocka. Skapat i papper har jag gjort i hela mitt 46-åriga liv. Eftersom min pappa hade tryckeri när jag var liten, så fanns materialet i obegränsad mängd… vilken lycka! Jag gillar också tyg, att sy är kul! Scrappat ”på allvar” eller vad man ska kalla det, har jag gjort några år nu. Jag gör en hel del kort, men även LO-er (främst till bonusbarnbarnen, som har varsitt album som jag fyller på med en drös med nya LO-er varje födelsedag, det är faktiskt väldigt uppskattat) och en del altrat. Allt är lika roligt! Min stil? Tja, jag vet inte riktigt… det varierar med humöret, tror jag?

Jag jobbar med unga vuxna som har diagnosen autism, men bara på halvtid. Det gör att jag har tid och ork över till annat, som att njuta av själva Livet, umgås med familjen, traska i skogen med hunden och skapa med mina händer. Jag gillar också att sola, bada och resa och fixa med hus, hem och trädgård. Eller nåja… det där med trädgården är nåt som jag mer måste än vill *S*

Jag ser, som sagt var, verkligen fram emot det här Gäst-DT-uppdraget och hoppas att jag kan bidra med inspiration till Din skaparglädje!

Och här kommer nu mitt allra första DT-alster, ett grattiskort till en tjej som fyller 40:

Brunt i alla nyanser är en av mina absoluta favoritfärger och jag blev så glad åt det bruna kitet jag fick, där jag hittade material till detta grattiskort. Jag har använt cardstock, förstås. De mönstrade pappren är från Making Memories. De är dubbelsidiga och det svåraste är nästan att välja vilken sida som är snyggast!

Stämplarna heter Njut av livet och Fånga dagen och  är tillverkade av Forma och har nyss kommit till butiken. Helt underbara och användbara i alla möjliga sammanhang. Stämplarna har jag embossat i brunt.

På mitt kort finns också brunt satinband, bomullsspetsdekornål med pärlor, ett brunt hjärta (som egentligen är en juldekoration, men som passar perfekt här, tycker jag) och blommor. Jag har dessutom använt chalk  på kanterna. Lite glitter på blommor och blad förhöjer alltid intrycket.

Texten är utstansad i Quickutz Phoebe och har fått ett lager 3D-lack på sig.

Knapparna är ur mina egna gömmor, men andra knappar kan du hitta här.

Jag gillar att göra nån liten dekoration även på baksidan av mina kort och så här ser det ofta ut. En bit av samma papper som på framsidan (jodå, det här finns med, men det syns inte så väl, kika under stämplarna – där sitter en bit!) och så min ”handgjort av”-stämpel. Den är embossad i brunt, liksom stämplarna på kortets framsida.

Nu önskar jag er en riktigt skön söndag, antingen ni väljer att tillbringa den ute i solskenet eller inne i ert pysselrum! Framöver ska jag försöka hålla mina bloggdagar… vilka blir på onsdagar jämna veckor *ler*. Vi ses då!

Cornelia

Kommentarer

1. Maya - 22 maj, 2011

Vad fint! Det var ju toppenfina stämplar också… Kul att du kommer att blogga här med så att vi kan få se ännu mer Cornelia 🙂

2. Kattiz - 22 maj, 2011

Jättefint kort :)Och håller med om att de papprena är underbara 🙂

3. stephi - 22 maj, 2011

roligt att se dig här!!
Vilket fint kort helt i cornelia stil-å så snyyggt!!!

4. Ziro - 22 maj, 2011

Vad kul att du ska få gästa här! Jättefint kort du har gjort!

5. NHL - 22 maj, 2011

Fiiiiint kort! Gillar att jag nu fick reda på vilket företag som ligger bakom de stämplar jag köpte på Boråsmässan förra året. Har letat! Älskar de stämplarna! Nu ska jag knalla in i shoppen och se vilka fler stämplar som finns. Tack!

6. jalmgren - 22 maj, 2011

Läckert kort, Cornelia!!! 😀 Ser fram emot att se vad du ska hitta på med ditt material från Pyssloteket! 🙂

7. Maiden - 23 maj, 2011

Sååå kul att ha med dig här i gänget!!
Massa kramar vännen!

8. TesaB - 27 maj, 2011

Helt underbart kort, Cornelia!!!


Sorry comments are closed for this entry

