jump to navigation

Rosa prinsessa! 23 maj, 2011

Posted by karinsg in GästInspiratörer, Layout, Scrapbooking.
trackback

Jag brukar inte frossa i rosa på det här viset. Det är ju det som är så himla roligt när man får ett DT-paket! Att utmanas i att använda andra saker än man vanligtvis gör.  Annars använder jag rosa en hel del  fast jag har 3 grabbar härhemma… Hör till de som inte tycker färg och kön hänger ihop! Har gärna en massa blommor på mina killars layouter. Varför inte?!

Den rosa prinsessan är min guddotter som fullkomligen älskar rosa. Kanske beror det på att mamman klätt henne i allsköns färger UTOM rosa sen hon föddes för det är inte hennes favoritfärg..

Jag har stänkt med utspädd akrylfärg på rosa cardstock (vet att Anna har Studios underbara akrylfärger men de ligger inte i webbshoppen) Använt swiss dot till fotomatta och designark från echo parks  ”be mine” -serie.  Under allt rosa punchinella som jag trätt ett satinsnöre  igenom. Några metalldekorationer, fjärilarna fick lite stickles på sej, precis som de yttepyttesmå satinrosorna.  Prickigt organzaband rynkar med hjälp av en massa gluedots, satinband påsytt efteråt. (det gör jag inte om… symaskinsnålarna tyckte inte om dots…)  Journaling på tårtpapper. Titel utstansad i rosa glitterfoam och rosa stickersbokstäver.

Kommentarer

1. Maiden - 23 maj, 2011

Hi hi – ja jag är ju en riktig genusnörd å gillar inte rosa så det var väl kanske inte en layout i min smak… 😉 Men jag gillar verkligen teknikerna – älskar spray å stickles! 🙂
Kram

Karin - 23 maj, 2011

Tack, tack Kerstin! Får faktiskt ganska ofta kommentarer om att det är så roligt att jag använder blommor o snurklor mm ”romantiskt” på mina layouter som är till grabbarna. So what! 😉
Var på sin plats med ett litet förtydligat ställningstagande där tyckte jag 🙂

2. jalmgren - 23 maj, 2011

Så ljuuuvligt sött! 🙂

3. Pimpad anteckningsbok « Pysslotekets Inspirationsblogg - 18 juni, 2011

[…] Materialet som jag använt hittar du här och här! […]


Sorry comments are closed for this entry

