jump to navigation

Mors dag 29 maj, 2011

Posted by Tettiz in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Idag är det mors dag och jag hoppas att ni uppvaktar någon mamma med ett kort, en present eller kanske en god middag? Min mamma kommer såklart att få ett kort  och ikväll blir hon bjuden på grillat här hemma hos oss.

Jag har använt kombon turkos/röd – jag tycker den är så läcker!

För första gången har jag testat Distress Stains – det kanske inte syns så väl, men cirklarna av grungeboard bakom blommorna har fått sig en kyss av färgen Vintage Photo. Distress Stains är enkla att använda och torkar snabbt – vill man att de ska torka snabbare kan man använda en embossfön om man har en.

Den stora bruna blomman har jag gjort själv med blompunchar i två storlekar – pappret är baksidan av mönsterpappret från  som jag har som bakgrund på kortet. Perfekt när det matchar så  bra – jag gillar att använda både fram- och baksidor på mina mönstrade papper!

Övrigt material hittar ni såklart också i webshoppen/butiken:

* minirosor

* vita blommor

* pearls

* cardstock

* band

* bladstans från Martha Stewart

Stickersen som jag skrivit ”På mors dag” på är från Crate Paper.

Ha en riktigt fin mors dag – det tänker jag ha, trots att det har regnat och det blåser friskt. Vi tänker trotsa vädret och tända på grillen senare idag – för visst förtjänar vi mammor lite gott & grillat? 😉

/ Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Nina - 29 maj, 2011

Så fin handstil du har! Mammor förtjänar gott & grillat alla dagar!!!


Sorry comments are closed for this entry

