jump to navigation

Konfirmationskort 1 juni, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Något av det svåraste som finns är konfirmationskort, tycker jag. Jag vet aldrig om de ska vara ”kyrkliga” eller ungdomliga, söta eller vad? Men det här blev iallafall beställaren väldigt nöjd med, så då är jag också nöjd.

I mitt härliga kit från Pyssloteket låg bland annat en stickersbild, något som jag sällan (läs: aldrig, faktiskt) använder mej av. Men här tyckte jag att den kunde passa och klippte helt sonika ut motivet ur ramen och klistrade sen enkelt fast det på mitt kort, stickers är ju självhäftande.

Det mönstrade pappret är från Girls Paperie.

Konfirmationstexten har jag stämplat på en bit pärlemovit wellum, himla snyggt!

Texten Olivia har jag stansat ut med Quickutz MaddieAnne.

I det övre högra hörnet har jag samlat några dekorarioner, som en läcker metallnit och små spiraler av metalltråd, som jag lindat runt ett smalt penselskaft. Några rosor och lite organzaband fick vara med också.

Nitar och metalltråd kan jag tyvärr inte hitta i butiken men maila Anna, så kan hon säkert hjälpa dej!

På baksidan har jag använt ännu en remsa av det mönstrade pappret tillsammans med min ”handgjort av”-stämpel.

Spetsen och den lilla vitan blomman är ur mina egna gömmor.

Ha det underbart i försommarvärmen, så ses vi här om två veckor igen!
//Cornelia

