jump to navigation

Ny gästdesigner :) 2 juni, 2011

Posted by asaaxelsson77 in GästInspiratörer.
Tags: ,
trackback

Hej jag heter Åsa Axelsson och är ny gästdesigner här på Pysslotekets inspirationsblogg 🙂 Jag blev jätteglad men samtidigt lite nervös när Anna skickade en förfrågan till mig. Efter en stunds funderande tackade jag självklart ja till det ärofyllda uppdraget. Det var spännande att få ett kit som någon annan valt ut till mig, med färger, dekorationer och papper som jag kanske aldrig valt ut om jag själv fick välja… man blir ju lätt lite insnöad i material man brukar använda. Samtidigt som jag ser det som en utmaning hoppas jag på att kunna vidga mina vyer lite och utvecklas i min kreativitet…

Jag har alltid varit intresserad av att skapa på olika sätt. Nu på senare år tillverkar jag nästan bara kort; grattiskort, bröllopskort, barnkort, dopkort osv. Det gillar jag att göra allra mest… Oftast pysslar jag på torsdagskvällarna tillsammans med ca 10 andra scraptjejer i Hällby scrapcirkel i Eskilstuna.

Det här är mitt första bloggtillfälle och jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett vitt romantiskt bröllopskort till en bekant. Tycker själv inte att jag är speciellt romantisk i min kreativitet, men jag såg det som en utmaning. Ville inte heller göra ett helt vitt kort utan valde att plocka in lite rosa blommor. Texten på namnen har jag skrivit ut från datorn och sedan kalkerat av. Fick höra att brudparet och gästerna var mycket nöjda med resultatet 🙂

Materiallista:

Cardstock

Band

Mönstrat papper

Blommor

Fjäder

Paper pen

Chalk

Brads

Kommentarer

1. Cornelia - 3 juni, 2011

Hej Åsa! Kul att du är här!
Jättefint kort har du gjort!


Sorry comments are closed for this entry

