jump to navigation

En bokask.. 9 juni, 2011

Posted by pysselmalin in Okategoriserade.
trackback

Hej!

Den här gången tänkte jag bjuda på något jag inte provat förut! Jag har tillverkat en ”bokask”. Utvändigt påminner det om en bok, men inuti är den ihålig och därmed ett perfekt ställe att gömma saker! Smycken kanske?

Mönsterpappret kommer från KaiserCraft kollektionen ”Timeless Collection”. Så himla snygga! En liten bit av pappret körde jag genom min wellpappmaskin för att få lite mer liv i det!

Jag har byggt upp fram,baksida och ryggen av kartong som jag sedan klätt med papper. Själva kanterna på asken byggde jag som en ram som jag sedan limmade fast på bakstycket. I kanterna valde jag att förstärka med lite cardsock. Limmade fast det men stansade hål med  min crop-a-dile och dekorerade med brads för att få det att se ut som nitar. Askens kort och långsidor har jag inkat med Distress Stains. Walnut Stain och Vintage Photo.

Här ser man lite bättre hur asken är uppbyggd. Insidan har jag dekorerat med stämplar från Tim Holtz.

De rostiga vingarna är bara så snygga och bara fantasin sätter gränser för vad man kan göra med dom! I mitten av blommorna har jag tryckt ut en rejäl klick lim och sedan hällt glaspärlor över. När de torkar blir limmet genomskinligt och det ser ut som en hög pärlor bara! Finns i lite olika färger i den fysiska butiken!

Över bandet fäste jag en liten klädnypa.. jag älskar detaljer och tycker om tanken att den som tittar på min ask kommer hitta nya saker för varje gång..

Jag älskar de här ”Ornate plates” från Tim Holtz! De är tunga, rejäla och galet snygga! Jag hittade en halv förpackning begagnad men har beställt mera genom Anna! Upptäckte häromdagen att om man stansar ut de små ramarna med dien ”Tag and Bookplates” så passar det som blir över från mitten exakt in i Ornate plates… å småstämplarna från CMS100 Odds and Ends passar perfekt på den lilla papperslapp som blir över… har han månne tänkt till våre käre Tim?

 

Det blev bara ett par smålappar över från pappren den här gången, med i kitet var också en brun papperspåse och två kaffefilter.. sambon undrade var kaffet var medan jag skred till verket och gjorde lite egna blommor. Det är inget jag gör varje dag precis, tålamodet finns inte riktigt..

Det här är det som blev av ”resterna”! =)

Det lilla klistermärket var också med, så sött!

Det var faktiskt lite roligt att göra egna blommor också.. Mitten av blomman och bladen är stansade med privat stans.

Materiallista:

– Kaiser Craft Timeless Collection

– Distress Stains

– Blommor och blad

– klädnypa, brads, pärlor, hattnål, och vingar

– Stickers

– Stämplar från Tim Holtz/Stampers anonymous (finns i fysiska butiken)

 

Ha det gott så ses vi igen om två veckor!

 

/Malin

Kommentarer

1. Cornelia - 10 juni, 2011

Helt enkelt urläcker!!!

2. Maiden - 13 juni, 2011

Wow!!!
Fantastiskt läckert!!! 🙂


Sorry comments are closed for this entry

