jump to navigation

Ett möte med Tim Holtz 12 juni, 2011

Posted by Tettiz in GästInspiratörer, Layout.
trackback

Not at all in Distress

Ett möte med inspiratörernas inspiratör – the man, the myth, the living legend – Lord Tim Holtz himself. Jag och min goda vän Annika (till vänster om Tim på fotografierna) hade turen att få tag på biljetter till en heldagsworkshop i februari i år med bland annat Tim Holtz. Workshopen hölls på en konferensanläggning i England, inte så långt ifrån där Annika bor, så vi kunde åka ner över dagen – ett minne värt att scrappa!! 😀

För er som inte känner till denne herre, så kan jag tala om att han bland annat är upphovsman till många av produkterna som finns att köpa på Pyssloteket – se t.ex. här och här.

Jag har använt:

* brun och vit cardstock

* mönstrat papper från Kaisercraft och Girls Paperie

* 2 olika sorters band

* flera olika sorters blommor

* Metalldekoration (fjäril)

* Thickers och minialfabetsstickers

* Edge scraper

* Distress Ink – Walnut Stain

* Ink blending tool

* kantstans från Martha Stewart – Doily Lace

 

Pyssliga hälsningar,

Jeanette – Tettiz

Kommentarer

1. Maiden - 13 juni, 2011

Superfin!! 🙂
Kan det vara så att det är samma skiss som jag har skapat efter!? 😉
Kram

2. Jeanette - Tettiz - 13 juni, 2011

Tack!

Ja, det skulle det ju faktiskt kunna vara!! Det tänkte jag inte på när jag gjorde layouten, dock… *haha* Intressant…!


Sorry comments are closed for this entry

