jump to navigation

Teljuskort 15 juni, 2011

Posted by corneliaraggsockan in Okategoriserade.
trackback

Detta är en av mina favoritmodeller på kort. Till jul gjorde jag massor med julmotiv, men jag tycker att de passar året om. Det blir som ett kort och en liten present i ett.

Jag har såklart använt cardstock som bas. Sen är det dubbelsidigt mönstrat papper från Girls Paperie, så snyggt! Rosor hittar du HÄR.

Stämpeln Fånga dagen från Forma är embossad i brunt.

För att hålla kortet stängt har jag gjort en liten banderoll, som går runt hela kortet. Den har jag dekorerat med ett chipboard-hjärta (som jag tyvärr inte hittar i webbutiken), klätt med det mönstrade pappret. För att få fina kanter sandpapprade jag lite och chalkade sedan med chestnut roan. Ett prickigt organzaband trädde jag genom hålen i hjärtat och knöt i rosett.

När man öppnar kortet ser det ut såhär. Jag har maskat en del av stämpeln Dröm stora drömmar, också den från Forma, som text till vänster. Sen är det värmeljus och plats för tepåsar och en tändsticksask.

Även baksidan har fått en liten dekoration. I min handgjort-av-stämpel har jag maskat in en del av samma stämpel som jag använt på framsidan. Färglagt fjärilen har jag gjort med tombowspennor.

Det var allt från mej för den här gången. Vi ses igen om två veckor! Tills dess… ha det gott i sommarvärmen, som jag hoppas kommer tillbaka snart!

//Cornelia

Kommentarer

1. Maiden - 18 juni, 2011

Jag älskar dina teljuskort! Måste ta å prova ett själv snart… Har ”bara” gjort ljuskort… 😉
Massa kramar


Sorry comments are closed for this entry

