jump to navigation

Gäst-DT Carina 24 juni, 2011

Posted by Pyssloteket in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Anna här på Pyssloteket kontaktade mig för att fråga om jag ville vara gäst DT.

Med skräck blandad förtjusning svarade jag ja.
Så nu har jag fått spännande material att skapa med.

Åh så ska man presentera sig lite säger Anna :-).

Scrapbooking upptäckte jag för tre år sedan, blev fullständig beroende på en gång.
Innan har jag alltid pysslat i någon form. Förutom scrapbookingen så älskar jag också inredning, vit lantlig, shabby chic gärna blandat med lite nytt. Jag går gärna på loppis och fyndar, sen hem och göra om med pensel, färg och sandpapper.

När jag började scrappa köpte jag det mesta för att prova. Hade då ingen aning om vad jag gillade eller vad som var min stil. Nu känner jag snabbt vad jag gillar och inspireras av. Givetvis köper jag fortfarande saker jag sen inte använder
(någon som känner igen sig här?).

Jag gör mest kort men också 12×12 layouter, ibland små album och det händer att
jag altrar eller knåpar ihop något annat.

För dryga året sedan blev jag dessutom med blogg,
Mitt Pyssel Å Hem, här hittar du mig.

Jag hoppas ni ska hitta lite inspiration i det jag skapar, så häng med några veckor framåt och se vad jag gjort av materialet Anna gav mig.

Önskar er alla en riktigt härlig midsommar & trevlig sommar!

Här har jag gjort ett kort av kaffefilter.
Blommorna är också gjorda av det filtret.

Baksidan blev så här.

Material som använts:
Vitt kaffefilter
Brun och rosa cardstock
Mönstrat papper
Wellpapp

Distress Crackle Paint – picket fence – vit
Utriven boksida
Liten tårtservett
Metall fjäril
Humle charm

TH – Distressdyna – Walnut stain
TH – Charm clips – jump rings
Brads

Pappersblommor
”Tavelhängare” av metall
Spets
Stämpel  – RoxStamps

Det var alltför mig för denna gång, hoppas vi ses igen om två veckor!

