jump to navigation

Dopkort 29 juni, 2011

Posted by corneliaraggsockan in GästInspiratörer, Kortmakeri.
trackback

Just nu tycker jag att jag gör dopkort på ”löpande band”, eller iallafall flera stycken. Är det den tiden på året, kanske, när alla väljer att döpa sina små?

Idag visar jag ett pojkkort i klassiska färger med papper från Kaiser Craft, Lullaby collection. Riktigt babyblå och med fina mönster på båda sidor. Jag gillar verkligen dubbelsidiga papper, koordinerade i färgen med i olika mönster! Så lätta att använda, matcha ihop och få snygga helheter med.

De vita halvpärlorna i hörnet finns såklart också i butiken!

Kortet är lite finurligt ihopsatt och har två bakstycken, det bakre är aningen bredare och när man viker tillbaka flikarna så kan kortet stå för sig själv, såhär.

Stämpeln kommer från Forma och heter Söt slummer. En mycket användbar stämpel till alla sorters babykort, oavsett kön.

Det vackra bandet kallas vinranka. Jag hittar tyvärr inte vitt i butiken just nu, men här finns brunt ochgrönt. Blommor hittar du HÄR. Texten har jag stansat ut med QK Phoebe.

Man öppnar kortet ”uppåt” och på insidan har jag använt en rund kalenderstämpel från Inkido, där man kan ringa in dopdagen. Det rutiga bandet är så dekorativt och finns i flera färger.

Hoppas att ni har det lagom varmt och skönt! För min egen del betyder det massor av grader på termometern och gärna lika varmt i vattnet, så att man kan bada hela dagarna. Men, en och annan regndag är inte heller fel på semestern, så att man med gott samvete kan sitta inne och pyssla lite!

Ha det gott!
//Cornelia

