jump to navigation

Sommarkort 1 1 juli, 2011

Posted by Nina in Designteam, Kortmakeri.
Tags:
trackback

Nu är det verkligen sommar! Vilken strålande vecka det har varit!!! Att sitta inne och pyssla DT-kort (eller i överhuvudtaget) kräver antingen karaktär och disciplin eller hög nördfaktor. Jag berättar inte vad jag har…

Här har jag gjort ett sommarkort i vitsvarta toner.

Jag har gjort ett dubbelt kort. Därefter har jag använt ett designark och dekorerat kanterna med stickles. Jag häftade fast den svarta spetsen och klistrade därefter fast den vita spetsen med dubbelhäftande tape och sist den gröna. På andra ledden klistrade jag fast sidenhjärtanband. Det är fäst med ”dots”. Det finns band i webbutiken och ännu mera i den fysiska butiken.

Blomsterarrangemanget består av rosor i två olika former och tre olika färger (visst är det läckert med svarta rosor?!!). Jag tycker att det blir mer effektfullt när man arrangerar blommorna ihop istället för att sprida ut dem över kortet. Ett av mina favorithörn är just det nedre vänstra.

I övrig har jag satt dit en rub-ons, klippt ut detaljer i form av hjärtan från ett annat designark samt dekorerat med silverfjärilar. Pyssloteket säljer många dekorationer styckvis. Det finns flera lådor att botanisera bland. Jag har knytit ihop kortet med ett smalt sidenband. Det sitter löst.

Det har utlovats regn till helgen men vad gör det. Då går det att pyssla…

Ha en riktigt underbar helg!

